Marloes van Nikkels Advies heeft al jarenlange ervaring in het opzetten van projecten in het maatschappelijk vastgoed en in projectontwikkeling. Toen ze de stap maakte om volledig voor haar zelf te beginnen vroeg ze mij om hulp om haar merk te positioneren en de branding te realiseren. Een leuke uitdaging om verder te duiken in de wereld van vastgoedadvies.
Branding
Logo
Merk Strategie
Nikkels Advies biedt expertise op het gebied van vastgoedadvies. Daarin ondersteunt Marloes organisaties bij het ontwikkelen van strategieën voor ruimteplanning, vastgoedselectie en kostenbeheer. Ze zorgt voor efficiënte en functionele huisvesting, bevorderd duurzaamheid en waarborgt naleving van regelgeving. Je zou kunnen zeggen dat een huisvestingsadviseur een sleutelrol speelt in het optimaliseren van de vastgoedactiva van een organisatie. Mooi, maar hoe vertaal je dit naar een branding die past bij de stijl van ondernemen van Marloes?
In een workshop gingen we aan de slag met het DNA van haar merk wat ze graag wilde neerzetten voor de lange termijn. Vooral geen poeha en gericht op korte lijnen en bouwen aan persoonlijke duurzame relaties met haar klanten. Ook stelde we samen de belangrijkste buyer persona's op.
Nadat de basis er lag ging ik aan de slag met de branding en visuele vertaling vanuit de gekozen moodboards en styling. Voor Marloes ontwikkelde we een nieuw logo, een visuele identiteit en tone of voice. Dit alles hebben we vastgelegd in een brandguide en op basis hiervan zijn de basis stramienen ontwikkeld: van stationary tot een e-mailhandtekening, social media en een offerte en projectplan sjabloon.