Voor Frank Akkermans zit de passie in mensen vooruit te helpen. Hoe klein of groot hun eigen uitdagingen ook lijkt. ‘Het is mooi om te zien wanneer mensen het besef krijgen hoever ze zelf kunnen komen door kleine aanpassingen in hun leven en met name de verandering in mindset.’ Voor Frank is het een logische stap om zijn eigen merk Challenge weer verder op te bouwen na een periode onder de vlag van ‘Igofit’ te hebben geopereerd. Een lastige uitdaging, net voor de komst van Corona.
Strategie
Merk Strategie
Branding
Logo
‘Cees, goed nieuws… ik ga stoppen met Igofit en ik wil Challenge weer op de kaart zetten. Wil/kun je mij helpen?:).’ Jaren geleden, toen Frank net voor zichzelf begon, mochten we het logo en huisstijl ontwikkelen van zijn kindje Challenge. Een logo en huisstijl waar Frank vandaag de dag nog steeds blij mee is en goed aansluit met wat hij voor zijn klanten betekent. De vraag nu is hoe we die huisstijl nu verder doorontwikkelen en vormgeven in een nieuwe website en de styling voor social media. Zoals ieder project starten we met een kick-off waarin we de doelgroep en merkpositionering in kaart brengen. We nemen hierin ook de producten en gewenste ondernemersdoelen van Frank mee.
Tijdens de kick-off krijgen we een helder beeld van het merk en de (potentiële) doelgroep. Samen met de kennis van Frank leggen we de basis qua content en hoe de website er idealiter qua productaanbod aan moet voldoen. Door de jarenlange ervaring van Frank en inzicht in de klant kunnen we 3 duidelijke buyer persona’s opstellen. Op basis hiervan en het productaanbod komen we tot een heldere wireframe en sitemap voor de website.
Na de kick-off fase hebben we de oorspronkelijke huisstijl een upgrade gegeven en de doorvertaling gemaakt naar de website. Op basis van de wireframe en moodboards hebben we aanvullende (online) elementen ontworpen en die vertaald naar diverse essentiële template pagina’s. Naast de website hebben we een mini campagne bedacht waarbij de lokale doelgroep (op basis van de buyer persona’s) hebben benaderd. Een flyer met een aantrekkelijke trigger en een compact overzicht van het product aanbod. Voor de trigger hebben we een aanvullende actiepagina ontwikkelt waar de doelgroep zich op kan inschrijven. Tot op heden adviseren en beheren we Challenge nog altijd. We zetten in op de online zichtbaarheid om de naamsbekendheid te vergroten en aantrekkingskracht te vergroten voor klanten.