Mijn droom is om een eigentijds kapsalon te realiseren waarin je je als gast helemaal thuis voelt en even alles kunt loslaten om verwend te worden. Voor mij is het ook belangrijk dat jij na een bezoek er weer helemaal tiptop uitziet én goed voelt’ Een mooie ambitieuze visie van Studio Saab die qua merkbeleving de stijl en klasse in haar uitstraling wil door vertalen.
Strategie
Merk Strategie
Branding
Logo
Met al meer dan 10 jaar ervaring op zak en een vaste trouwe klantenkring is Studio Saab toe aan de volgende stap. Ze wil graag van het imago thuiskapper naar een stijlvolle complete kapsalon die aansluit bij de nieuwe visie en ambitie. De uitdaging voor ons om een nieuw logo en huisstijl te ontwikkelen die ook verder kan groeien naar bijvoorbeeld de inrichting & stijl van de kapsalon. Tijdens de eerste kick-off gesprekken komen we er algauw erachter dat de oude naam van Studio Saab (Kapsalon Moonen) niet aansluit bij de nieuwe visie. Daarnaast moet het merkconcept & stijl moet kunnen uitgroeien naar meer dan een kapsalon. Denk hierbij bijvoorbeeld aan; beauty, mode & verzorging. Denk hierbij onder andere aan; pedicure, schoonheidsspecialiste, masseur, fashion advies, en nog meer.
Tijdens de kick-off zijn we aan de slag gegaan met de merkwaarden en merkpositionering. Vanuit de merk fundering hebben we de gebruikers en gewenste merk doelen vastgesteld. Tot slot hebben we in een moodboard sessie met Studio Saab een duidelijke richting vastgesteld. Met alle input zijn we aan de slag gegaan met de vertaling naar het logo en brandbook. We leggen een solide basis voor de huisstijl en denken vanuit een ‘brandsystem’. In het kort een merk systeem is hoe de ontwerp elementen samenwerken om een merk te visualiseren. Het is de ruggengraat van een solide huisstijl.
In de conceptfase vertalen we de kick-off fase naar 3 à 4 concrete logo’s en richtingen. De voorkeur van Studio Saab vertalen we vervolgens door naar diverse basis elementen en onderdelen van het merk systeem. In de ontwerpfase komen zaken zoals kleuren, typografie en logo varianten aan bod. Hier komt het merk echt tot leven in de visuele identiteit. We vertalen die elementen door naar middelen ter inspiratie en die als richtinggevend gebruikt kunnen worden in de toekomst als het merk groeit. Op deze manier leggen we een gedegen basis en hebben we de toekomstige doelen van Studio Saab vertaalt naar een visuele identiteit. Een identiteit die naadloos aansluit bij de visie en ambitite.