Studio 89 helpt ondernemers met het communiceren van hun boodschap op een juiste manier èn die past bij de identiteit van het bedrijf. Waar moet je dan aan denken? Studio 89 gaat graag als partner aan de slag voor hun klanten, of eigenlijk ondernemers, door werk uit handen te nemen zodat zij aan hun onderneming kunnen werken in plaats van in hun onderneming. Een mooi uitgangspunt toch? Voor ons de uitdaging om daar een passende visuele identiteit voor te ontwikkelen.
Branding
Logo
Strategie
Studio 89 is een gedreven onderneming, ze weet goed waar ze staat en waar ze naartoe wil. Aan het roer van dit jonge en ambitieuze bedrijf staat het ondernemerskoppel Mike en Marielle. Samen timmerden ze in korte tijd aan een mooie weg om ondernemers verder te helpen. Hun doel? Met name samen groeien en langdurige verbinding met hun klanten aangaan. Ze waarderen de opgebouwde relatie en koesteren dat. Ze besloten dat bij dat timmeren aan die nieuwe weg ook een nieuwe visuele identiteit hoort. Eentje die beter past bij de ingeslagen weg en die aansluit bij hun merkpropositie.
Vanuit die merkpropositie zijn we aan de slag gegaan. Eerst met een kick-off. Hierin stellen we vragen, vragen en nog eens vragen. We willen goed begrijpen voor wie Studio 89 werkt en welke klanten ze graag aantrekken. Waar willen ze over 5 jaar staan en hoe ziet succes eruit? Op basis van deze kick-off hebben we een compleet beeld en een vertrekpunt. Ook het brand moodboard bespreken we aan de hand van de doelen en propositie. De opdracht is duidelijk: "We willen een merk waarmee we flexibel zijn en vele kanten mee op kunnen zonder de herkenbaarheid te verliezen."
De stijl die we hebben ontwikkeld, is flexibel, speels en toch consequent doorgevoerd in diverse middelen. Het systeem heeft in basis maar een paar elementen die herhaald kunnen worden en, door de variatie daarvan, net even weer anders kunnen ogen. Hiermee heb je de mogelijkheid en vrijheid om veel verschillende kanten op te gaan, maar juist door die herkenbare basiselementen blijft het in lijn. We hebben voor Studio 89 een gedegen basis aangeleverd in de vorm van een brandbook (huisstijlgids) en een aantal ontwerp templates waar ze zelf verder mee uit de voeten kunnen. Er is een goede basis gelegd qua branding, tone of voice, doelgroepbepaling en storytelling. Een basis waar Studio 89 de komende jaren verder op kan teren en door kan ontwikkelen.